کابل شبکه

رنگ بندی کابل برای دوربین مدار بسته

رنگ بندی کابل برای دوربین مدار بسته

امروز قرار است که درباره رنگ بندی کابل برای دوربین مدار بسته با یک دیگر صحبت کنیم اگر شما هم مایل هستید بیش تر درباره کابل شبکه بدانید با ما همراه باشید. کابل شبکه یا استریت برای وصل کردن سوییچ شبکه به روتر، سوییچ به کامپیوتر و هاب به کامپیوتر استفاده می شود. لازم به ذکر است که اهمیت رنگ بندی درست در اتصال سوکت به کابل با نوع ارتباط مشخص می شود.  افراد زیادی گمان می کنند که در رنگ بندی کابل برای دوربین مدار بسته همین که دو سر سوکت هم رنگ باشد کافی است اما امروز قرار است درباره نقش و اهمیت هر کدام از این رنگ ها با یک دیگر صحبت کنیم و بفهمیم که هر رنگ چه نقشی دارد در بخشش بعد به رنگ بندی و کار آن ها می پردازیم پس این مقاله را از دست ندهید.

رنگ های اصلی کابل دوربین مدار بسته

باید خدمتتان عرض کنیم کابل شبکه شامل ۸ رنگ است که ۴ رنگ آن اصلی و ۴ رنگ دیگری فرعی هستند.  آبی،  سبز، نارنجی و قهوه ای رنگ های اصلی هستند و این در صورتی است که رنگ های فرعی تنها با یک سفید مخلوط می شوند. سفید سبز، سفید آبی، سفید نارنجی و سفید قهوه ای. ترکیب یک رنگ اصلی و فرعی یک زوج بهم تابیده شده به وجود می آورد.  به نظر شما وظیفه ی هر رنگ در دوربین مدار بسته چیست؟

  • رنگ اصلی سبز مسئول ارسال سیگنال مثبت است اما رنگ فرعی آن یعنی سفید و سبز سیگنال منفی را منتقل می کند.    ترکیب هر دوی آن ها انتقال داده یا همان ترنزمیت را انجام می دهد.
  • رنگ آبی انتقال صدا
  • رنگ نارنجی و سفید و نارنجی نیز کار ریسیو را انجام می دهد.
  • رنگ قهوه ای و هم‌ چنین رنگ فرعی آن به عنوان کمکی عمل می کند.

تا به این جا متوجه شدیم که نمی توان از هر رنگی به دلخواه خود استفاده کنیم.

رنگ بندی کابل برای دوربین

استاندارد های کابل دوربین مدار بسته

شایان ذکر است که از این ۸ کابلی که در مدار بسته وجود دارد ۴ تای آن سیگنال را منتقل می کند و ۴ تای دیگر هم مسئول سرعت بالا است. ‌برای سوکت زدن ۲ نوع عنوان استاندارد A و B وجود دارد.  لازم است بدانید که داخل سیم کشی این دو استاندارد ترتیب تمام رنگ ها همین است و فقط به جای رنگ نارنجی ، نارنجی و سفید رنگ سبز و سفید و سبز قرار می گیرد. باید خدمتتان عرض کنیم استاندارد ها برای کابل کشی ها متفاوت هستند و یک سری قوانین در این راستا وجود دارد.  برای مثال اگر ۲ تجهیزات از یک گروه و هم خانواده مثل دو دستگاه سوییچ شبکه به یک دیگر وصل کنیم باید از رنگ بندی کراس یا استاندارد T 568 A استفاده کنیم.

رنگ بندی کانکتور rj45

لازم به ذکر است که سوکت ۸ پین یا تیغه دارد که ۸ سیم کابل شبکه زیر تیغه نگه داری می شود. کابل Cat 6  همان Cat 5 E است و این قابلیت را دارد که سرعت را تا یک گیگا بایت تامین کند. در سیم کراس یک سمت سوکت کابل های سفیر نارنجی و نارنجی ، سفید آبی و آبی برای انتقال و دیگر کابل هایی هم چون سبز، سفید و سبز و آبی هم برای دریافت است. سمت دیگر سوکت نارنجی،  سفید نارنجی هم دریافت و سبز، سبز و سفید ، آبی و سفید و آبی هم مسئول انتقال است. در رابطه با نحوه سکوت زدن هم باید اضافه کنیم که سوکت کابلی sft هم مثل rj 45 است و تنها مقدار کمی تفاوت دارد. همه باید با یک روکش فلزی برای وصل شدن به ارت هستند و ورقه ی فلزی که داخل کابل قرار دارد بدون روکش به بدنه ی فلزی سوکت لحیم می‌ شود.  باید به این نکته نیز اشاره کنیم آن دسته سوکت هایی که مقداری با کیفیت تر از سکوت های معمولی هستند دهانه ی گشاد تری دارند و یک شانه کوچک نیز برای مرتب کردن این سیم ۸ تایی دارد.  ما در این مقاله تا جایی که زمان در اختیار داشتیم در رابطه با رنگ بندی کابل برای دوربین مدار بسته با یک دیگر صحبت کردیم اگر مایل هستید بیش تر در این باره بدانید باید با کارشناس های ما تماس بگیرید.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *